Sunday, April 12, 2009

dia seorang ayah

Sejarah bagaimane aku bertapak disini sungguh mengharukan..

Cerita nye bermula disini..

Aku mula untuk apply mende alah ni via online...
Macam biasa la Kan..mesti korang tau nye :D

Soo.. nak di jadikan cerita ni dah interview yang ke-4 yang aku pegi..

Cm biasa la.. "stiap kali" nak pegi interview kt putrajaya nie.. mesti AYAH yang anta aku gi sana kan.. siap amik cuti lagi dia! Punye la bersemangat.
Bersemangat dan berharap anak dia akan jadi pekerje gomen suatu hari nanti..

Sila refer ayat setiap kali diatas ok…: maknanye da 4 kali gak la ayah aku amik cuti pegi menganta aku..

Ape lah bengap sampai 4 kali xlepas2 kn.. tp xpe.. walaupon keciwa harapan MESTI kena ade.. :D

Seisi temuduga pon bermula.. teng.. teng.. teng!!!

kriekkkk.... pintu dibuka dengan gaya slow-motion tapi penuh santun dan anggun! :P

Interviewer: Please introduce yourself.. bla.. bla.. bla..
Aku: my name is.. I don’t like to eat chicken.. bla.. bla… :P

Diteruskan dengan soalan yang bertubi-tubi.. tidak ketinggalan juge soalan2 panas tentang isu semasa dan menguji kehebatan otak aku untuk mengingat name2 menteri! :D

Akhirnye.. last question(soalan yang dikeluarkan dari cepu yang membuat aku cemas):

Interviewer: ape harapan anda?

Otak aku ligat berpusing mencari idea.. lantas time2 tu jugak aku terkenang muka ayah aku yang tengah sabar menunggu anak dia kat luar..

ayah!!

Dan…


Dengan tibe2.. aku jadi sebak.. perasaan aku bercampur baur..


Kenapa dengan aku ni.. sedangkan soalan itu simple sahaja.. petik jari je pon da bole jawab!


ade genangan air jernih di mata ku.. aku cuba menyeka air itu dari jatuh membasahi bilik interview tu..

menarik nafas, lantas soalan dijawab...


Aku: walaupon ini adalah cubaan kali yang ke4, tapi saya tidak akan putus asa..
saya akan cuba lagi. saya percaya pada rezeki.. insyaallah kalau ada, ia memang milik saya.... bla.. bla...

akhirnye air mata itu gugur juga.. laju je merembes keluar...

terasa hangat je pipi nie..

suara pon jadi tersekat-sekat.

adoyai malu je dengan interviewer tu..

wonder, why do I cry? I cry because I love him, I cry because I care..
sedih sangat teringatkan segala jasa2 dia membesar kan aku! aku ni je yang xkenang jasa org tua!!

tapi ape yang penting ialah air mata yang jatuh tue.. memang IKHLAS..

aku memang SENSITIF klu menyentuh bab2 keibubapaan ni.. sebab lain pon aku sensitif gak!! :D

itulah kasih emak.. kasih ayah kepada anaknye..

ayah sendiri tak akan rasa penat ataupon berkire nak anta anak dia pegi jauh2 untuk interview.. betul kan ayah?

siti sayang ayah.. sayang sangat2.. sayang emak jugak!! sarah n shyda pon same..



--As I sit here writing this entry, my tears fall down like rain--

0 comments: