Thursday, January 29, 2009

jom pi penang - 2

ni dia cerita hari ke-2 kami di penang.

26 jan- CNY ----> kami nak pi Hatyai, Thailand!
wah seronot dapat pi obersea bersama keluarga terchenta..

tapi Sarah & Shyda ckp kawin kt obersea lagi syiokk cm sorang artis tu..Rita Rudaini.. fames u!

ish bebudak ni.. sekeh skali br tau! +____+


dalam kami semua tengah dok siap2 nak ke Hatyai.. lalu aku dengan muka xmalu nye telah bertanya soalan cepu cemas kepada ayah aku.. "ayah.. xde angpow ke raye cine ni??" nasib aku tidak cepuk oleh beliau.. :P


yang best nye.. beliau dengan tidak semena-menanya mengeluarkan angpow.. wahh masyukkk!!

walaupon angpownye berwarna Kuning bukan MERah.. bagi kami ianya tidak important! yang penting isi dalamnye okeyy!! $____$ tengok tu.. mata duitan memasing tau!! huhuh


keterangan gambar--> mak aku siap salam cium tangan ayah aku tue.. ingat raya melayu ke?. iye la dapat uwang la katakan.. wang besar.. wang BEsar!

dari seberang perai kami terus ke Bukit kayu Hitam. park kete kat sane then berjalan kaki ke dannok/sadao.. 5minit je pon.. bukan jauh! sampai je kat tempat imigresen.. terus ayah aku pi bagi passport kat orang siam tu untuk isi entry card nak masuk siam..

cehh.. hampeh, tong gas aku ingat nak buat ape kebenda..! siap bayar rm2 untuk sekepala tau!! kalu aku tau nak mai sini.. awal2 lagi aku isi kt opis.. ate bnyk giler borang rupe itu di opis aku tuee!






giler lumayan pendapatan orang2 siam ni.. tolong isi entry card pon dapat untung!!

pulak tu pandai.. xde pon sediakan entry card yang kosong.. jadi nak tak nak.. kena le bayar 2 hengget upah dia menulis!! :)


from sadao to Hatyai, it takes around 1 hour by car.. xde van yang nak disewa, jadi kami pon naik la kete.. bayangkan la 5 + 1 driver satu kete.. fuhh~~ sungguh x bernyawa okeyy!! dia charge kami rm60per way. mahai tau!


bandar Hatyai ni lebih kurang cam area Pratunam kat Bangkok 2.. lemas, banyak sangat org! tapi kedatangan kami kali ini agak suram le pasai.. sebahagian kedai2 tutup sebab raye cine kan..


depa semua beli macam2.. aku jugak yang balik tangan kosong! so aku xmau angkut barang hangpa! angkat le sendrikk k!! hahaha!! ketawa dengan jahat sekali!!



keterangan gambar---> sarah, MU die hard fan.. sanggup menge"pow" ayah semata2 nak beli jersi tue! ORIGINAL tue.. hahaha :P
ayah, dok lepak sat, penat tunggu depa shopping!
aku, try beg je lebih.. beli nye idak!!


ok.. itu sahaja ceritanya...


adik aku berdua tu sangat poyo okeyy..!! da shopping banyak2.. terus dia cakap kat mak aku "jom kita balik Malaysia mak.. tak mau da dok kat Thailand.. nak pegi Old Trafford plak!"


OLD Trafford? wakluuuu!! ^___^


sebelum pulang, kami sempat lagi 'menyoping' (shopping) sebungkus dua cekelat kt The Zon.
and last skali, ni dia lawak yang tak berapa nak kelakar.. ade ke tempat ni?

sereban, negeri lapan.. hehehe :P (xcukup tempat nak letak huruf 'M')

daaa...


-- bercutilah bersama keluarga, moga kamu bahagia--

1 comments:

Anonymous said...

wah2
bestnyer dia jln2 sane sine~

jealous ni