Saturday, February 14, 2009

dan bila pintu hatinye dibuka

hari jumaat, memang hari yang sungguh indah.. tapi hari ini luar biasa indah.. bile dengan secara tibe2nyee.. cik zara aka cik joyah telah memasak Sambal Kacang!!

ianya memang memang la sangat biasa di mata korang semua.. tapi pada kami.. especially staff Muslim Department, Malaysian Harmony TOur & Travel.. kami amat berbangga ngan cik joyah kami ni.. terima kasih kerana berbesar hati menaja seisi makan2 pada hari itu!!

ape yang ni hebat sangat dengan sambal kacang 2...?? pasti korang tertanya2 kn.. ;D

kisahnye begini.. cik Joyah kita ni, memang tidak suka terlibat dalam kategori masak memasak ni.. bak kata org klu dia memasak.. banjir le KL ni;D

dia dengan gatai mulutnye.. bercerita pada aku..


cItod.. ko penah x rasa sambal kacang muar.. sedap tau.. cara masakannye pon lain skit..
oh.. ye ke Yah? klu cm 2 ko masak le.. bole la aku merasa..
Ecot la menyampuk.. ko nak tunggu dia masak? sorry le.. alamat kempunan la nko..

tungggu punyee.. tungggu.. dah dekat setaun lebih aku mengggu dia nak masak benda alah ni!!
kami ni pulun la bagi dia segala nasihat, dorongan, pujian kutukan, makian! hahaha! dia tatapp jugak suruh kami tunggu!!

tapi akhirnyee.. Allah telah membuka hati cik Yah.. dia mengotakan janji nye.. sebelum aku pergi dari sini, dan lansung xdapat merasa masakannye..

kemana aku nak pergi? errrmm..



yummy ya beda bedoo!! sidap mak ko masak cik Yah! hahaha!


5* or similar aku bagi kt ko Yah! Geeelasss u! :D

--semalam KL tidak hujan! magic!!--

2 comments:

YoYo said...

hahahaha.. nur joyah nur joyah!!

acha rusydin said...

itulah die.. cik joyah kitaorg!! chumel kan?